Crogen

CONTACTEER

ONS

Nieuwsbrief over incasso

Rappels voor uw facturen

Nieuwsbrief 11

Geachte mevrouw, heer
 
Wanneer uw klant niet betaalt, schakelt u niet meteen een incassobureau of advocaat in. Wat doet u wel? Een herinnering versturen.

Maar wat is daar de beste aanpak? Als incassobureau adviseren we om maximum 2 herinneringen te sturen.

Hieronder 3 tips voor efficiënte en overtuigende aanmaningen:
 
  • Zet bovenaan nooit ‘eerste herinnering’, aangezien u zo duidelijk maakt dat er nog zullen volgen. Waarop de klant heel waarschijnlijk gewoon zal wachten.
  • In een eerste herinnering kiest u best voor een zakelijke, maar beleefde boodschap. Vermijd woorden zoals ‘klacht’ en ‘probleem’ en dreig ook niet met ‘volgende stappen’. Dit blaast de commerciële relatie op. Misschien was de klant de betaling uit het oog verloren of niet tevreden met de geleverde goederen/prestaties zonder u dit te melden.
  • In de tweede rappel mag u kordaat zijn. U heeft immers recht op uw centen. Vraag naar een spoedige regeling en als u het van plan bent, kondig het aanrekenen van kosten en interesten – zoals opgenomen in uw algemene voorwaarden – aan.

Heeft ook de tweede herinnering geen effect, dan is het een goed idee om een professioneel incassobureau in te schakelen.

Wij gaan in gesprek met de debiteur of bieden u meteen de optie om uw openstaande facturen over te kopen. Afhankelijk van wat uw voorkeur draagt.